Technológiák

Dokumentumok

A TKD technológia demonstrációs táblákon

Dinitrol technológia

Egyéb

A cégünk által képviselt 5 pontos TKD/Dinitrol korrózióvédelmi rendszer ismertetése:

1.         Módszer:

A Tuff Kote Dinol (TKD) nagyhatású, kettős rétegű védelmi eljárás, amely a Dinitrol technológia továbbfejlesztett változata. Minden gépkocsitípushoz külön szórási rajzot használunk. Ezeken a rajzokon fel van tüntetve a karosszéria összes ürege, valamint a kezeléshez használandó azon szerszámnak a jele, amellyel a legtökéletesebb védőhatást lehet elérni. Az általános Dinitrol technológiát egy külön szakkönyv tartalmazza.

2.         Anyagok:

Az üregvédő anyag megállítja a már megkezdődött rozsdásodást. Színtelen, rugalmas, gyorsan száradó réteget képez, amely a járművet több éven keresztül megóvja minden korróziós behatástól. Az alvázvédő anyag rugalmasságát a legnagyobb hidegben is megőrzi, nem pattogzik fel, nem fordul elő alározsdásodás. Az anyagok aromás tartalma, ill. az egészségkárosító hatása jóval alacsonyabb a konkurens anyagokénál.

3.         Szakemberek:

A járművek TKD/Dinitrol technológia szerinti kezelését csak a DINOL AB képviselője által betanított szakember végezheti. A TKD/Dinitrol technológiát az erre a célra kialakított műhelyekben alkalmazhatják.

4.         Felszerelés:

A legkorszerűbb, egyedülálló szóró berendezéseket biztosítjuk a TKD/Dinitrol technológiához. A különleges kivitelű fúvókák használata magas színvonalú kezelést tesz lehetővé.

5.         Ellenőrzés:

 

A TKD/Dinitrol kezelés minőségét a munka során, és az átadás előtt, a vizsgázott szakemberek szigorúan ellenőrzik. Ezen felül a technológiai fegyelmet cégünk is rendszeresen ellenőrzi.

BIZTONSÁGTECHNIKAI ELŐÍRÁSOK
szóró eszközökre

 

1.        BIZTONSÁGI ELŐÍRÁSOK

 Olvassuk el figyelmesen az utasításokat, mielőtt beüzemelnénk, használatba vennénk a pumpát.

A pumpát csak eredeti rendeltetési céljára lehet használni.

A pumpához használt minden alkatrésznek bírnia kell a rendszerben létrejövő maximális és folyamatos nyomást.

Ne haladnuk meg a maximális (10 bar) levegőnyomást (145 PSI).

Ha fennáll annak a veszélye, hogy a nyomás meghaladja a 10 nyomást, akkor minden esetben alkalmazzunk biztonsági szelepet, a pumpa levegő csatlakozóban (0076960).

Szétszerelés, illetve szervízelés előtt mindig győződjünk meg róla, hogy a rendszer nincs nyomás alatt.

Az illesztéseknél illetve egyéb kis repedésből kiszökő folyadék, amely nagy nyomás alatt van, felszakíthatja a bőrt. Ez különösen lényeges a korrózióvédő felszerelésnél, ahol a nyomás igen magas.

Rendszeres időközönként ellenőrizzük a felszerelést, különös tekintettel a tömlőkre.

Minden esetben viseljünk fülvédőt, mikor közvetlenül a levegős kompresszor mellett dolgozunk.

A maximum zajkibocsátás, amit 1 méterről mértek az SS-ISO 3747 szerint:

Zajszint 101 dB (A)

Akusztikus energia szint     109 dB (A) (relatív 1pW).

 

2.      ÁLTALÁNOS TECHNIKAI LEÍRÁS

A pumpa két részből áll. Egy felső, meghajtó- és egy alsó, szivattyú- részből. A meghajtó rész egy levegős motor, amit sűrített levegő működtet.

A sűrítési arányt a pumpa bejövő levegőnyomása, illetve a kibocsátás nagysága határozza meg. Az 1:26 sűrítési arányú pumpa ez esetben azt jelenti, hogy 260 báros kimeneti nyomást, 10 báros bemeneti levegőnyomással ér el.

A sűrítet – levegős vezérlő teljesen automatikus. Automatikusan működésbe lép, ha a pisztoly szelep nyitott állapotban van. Mikor a szelep zárva van egy torló nyomást keletkeztet és leáll.

 

3.      ÖSSZESZERELÉS ÉS TELEPÍTÉS

Távolítsunk el a pumpáról minden záródugót.

Távolítsuk el a hordó záródugóit úgy, hogy a felülbordázott részeinél fogva elfordítjuk, az óra járásával ellenkező irányba.

Helyezzük a pumpát a hordóba, azután a hordómenetes rögzítő gyűrűt csavarjuk bele.

Rögzítsük a szívócsövet a hordóhoz úgy, hogy a bordázott részt elfordítjuk az óra járásával megegyező irányba.

A pumpából szabadon maradt részt takarjuk le ronggyal, vagy fóliával, hogy elkerüljük a beszennyeződését.

Ha a levegő kompresszor tartalmaz szennyeződést, iktassunk be egy vízleválasztót a pumpa elé.

Ezek a pumpák nem igényelnek külön olajkenést, de ha már beszereltük, az csak hasznára válhat a későbbiekben a pumpának, ezért nem szükséges eltávolítani. Különösen nagy igénybevétel esetén (pl. gyártóüzemekben) azonban ajánlott az alkalmazása.


4.      ÜZEMBE HELYEZÉS

A pumpa károsodhat, ha „szárazon” fut. Ezért óvatosan, alacsony nyomáson működtetve kell üzembe helyezni. Ha a berendezés elkezdi pumpálni az anyagot, lassan, egyenletesen lehet növelni a levegőnyomást.

Működtessük a pumpát, míg a kimenetnél látjuk, hogy a szerelvény levegő-mentes, azaz egyenletesen nyomja az anyagot.

A pumpa ezután még néhányat „üt” azután leáll. Ellenőrizzük a tömlőket és csatlakozókat, hogy nincs-e szivárgás.

Ezek után a berendezést használatba vehetjük.

 

5.      KARBANTARTÁS ÉS JAVÍTÁS

Megelőző karbantartás

Ellenőrizzük a berendezést rendszeres időközönként, különös tekintettel az illesztésekre.

Ha használunk kenőanyagot, ellenőrizzük fel van-e töltve.

Ha használunk víz leválasztót, ürítsük ki.

Győződjünk meg róla, hogy a hordó fedele jól le lett-e rögzítve, annak érdekében, hogy megóvjuk az anyagot a szennyeződésektől.

Győződjünk meg róla, hogy a szívócső nem fekszik-e a hordó aljára.

Mikor hordót cserélünk, vigyázzunk arra, hogy a szívócsőre ne kerüljön szennyeződés.

 

Hibakeresés, javítás

ProblémaTeendő
A pumpa nem indul.Ellenőrizzük a levegőellátást. Ellenőrizzük, hogy a kimenet nincs-e eltömődve. Ellenőrizzük a levegő motort, lásd az alkatrész rajzot.
A pumpa beindul, de a szórás nem elégséges Ellenőrizzük, hogy a levegőnyomás nem túl alacsony-e. Ellenőrizzük, hogy a pumpa nem szív-e fals levegőt. Ellenőrizzük, hogy a levegőszűrő nincs-e eltömődve piszokkal, jéggel.
A pumpa nem áll le, de a külső kimenet el van zárva.Vegyük szemügyre a pumpa részt, és győződjünk meg róla, hogy semmilyen idegen tárgy nincs a záró szelepekben. Szereljük szét a pumpát, és ellenőrizzük, hogy a tömítések és a szelepek sértetlenek-e
Szökik a levegő a levegő motorból, miután a kimeneti nyomást elzártuk. Szedjük szét a levegő motort, és győződjünk meg róla, hogy a tömítések sértetlenek-e.

Általános karbantartás – javítás

A berendezés szét,- illetve össze szerelése csak a Dinitrol technológia javítási előírásai szerint történhet, ezért ezt csak erre kiképzett szakember végezheti!

Mielőtt elkezdenénk szerelni, minden esetben szüntessük meg a levegőellátást, és szüntessük meg a túlnyomást. Engedjük ki a berendezésben lévő anyagot, hogy teljesen megszűnjön a nyomás.

Ügyeljünk arra, hogy ne sérüljön alkatrész a szétszerelés során.

Különösen legyünk óvatosak az Ó-gyűrűkkel és tömítésekkel. Beszerelés előtt mindig kenjük be olajjal, vagy zsírral.

Soha nem szabad éles, vagy nem pont hozzá való szerszámmal szerelni. Bizonyos helyeken célszerszámot kell alkalmazni.

Biztosítsunk kenőanyagot minden mozgó alkatrésznek.

Amit mindig vegyünk szemügyre, amikor a hibákat keressük:

-Szennyeződés a szelepben.

-Szennyeződés a csapágyban

-O gyűrűk, tömítések sérülése

-Karcolások a tömítésekné

Használati utasítás kinyomó pisztolyhoz

Levegő csatlakoztatás

Csatlakoztassuk a pisztolyt egy levegő tömlőhöz csavarral és a tömlővéggel vagy egy csatlakozóval, amely 6 mm/ 1/4″ csavarmenetű.

 

1 Levegős kartus kinyomó pisztoly (A):

Szújuk ki, vagy vágjuk le a tubus tetejét, majd tekerjük rá a fejet.

Távolítsuk el a pisztolyról az elülső sapkát, és helyezzük bele a tubust a csőbe. (A1)

Szorosan zárjuk vissza a pisztoly elülső sapkáját, hogy a tubus vége, illetve a pisztoly végén lévő gumi profil szorosan illeszkedjen.

 

2 Dugattyús kartus kinyomó pisztoly (B):

Távolítsuk el a pisztoly elülső sapkáját.

Szúrjuk fel, vagy vágjuk le a tubus tetejét, és tekerjük rá a fejét.

A tubust használva, addig nyomjuk hátrafelé a dugattyút a csőben ameddig csak lehetséges (B1)

Szorosan zárjuk vissza a pisztoly elülső sapkáját (B2)

 

3 Hurkás kinyomó pisztoly (C):

A megfelelő méretű kinyomó fejet tekerjük rá a pisztoly elülső sapkájára.

Használjuk a hurkás anyagot, nyomjuk addig a pisztolycsőben, ameddig csak lehetséges (C1).

Egy tiszta eszközzel vágjuk le a hurka tetejét, vagy felhullámosított részét, ha van.

Szorosan zárjuk vissz a pisztoly elülső sapkáját (C2)

 

A ravasz működése: (Lásd D kép)

A ravasz megnyomásával, sűrített levegő kerül a pisztolyon belül, amely megindítja az anyag áramlását. A ravasz elengedésével az anyag áramlása megszűnik, mivel a pisztoly belsejéből a sűrített levegő gyors, csöndes módon egy szelepen keresztül távozik a pisztoly hátuljából.

 

A kinyomás erejének szabályozása: (Lásd E kép)

Ez az integrált nyomásszabályozó gombbal érhető el. Az áramlás megnöveléséhez tekerjük el a szabályozó gombot órajárással megegyező irányba maximum fél fordulattal. Az áramlás csökkentéséhez tekerjük a gombot órajárással ellentétes irányba.

 

Figyelmeztetés

1A pisztolyhoz csatlakoztatott levegő tömlő nem lehet több, mint 145 p.s.i. (10bar)-nál nagyobb.

2Mindig csatlakoztassuk le a levegő tömlőt a pisztoly szétszerelése előtt.3

A tartós, problémamentese használat érdekében, használat után tisztítsuk meg a pisztolyt minden anyag maradéktól, az anyag, gyártó által ajánlott oldószerével. (NE ÁZTASSUK A PISZTOLYT AZ OLDÓSZERBE)

4Ha a ravasz szelepnél lassú szivárgását érezzük a levegőnek, valószínűleg a hátsó, a levegő gyors eláramlását szolgáló szelepe nem működik megfelelően, cseréljük ki a 1P2978 lap alapján.

5Használat közben a pisztoly záró sapkájának szorosan rögzítettnek kell lennie.

6Ajánlott védőszemüveg viselése, amikor pneumatikus eszközökkel dologzunk.

 

Megjegyzés

 

Tesztelve az Európai Szerszám Szabványok (1.1.95) szerint. A pisztoly folyamatos zajkibocsátása kevesebb, mint 70dB (’A’).